V CONGRÉS INTERNACIONAL CITUR “FICCIÓ I TURISME”

Les indústries culturals i del turisme mostren una confluència d’interessos cada vegada major. Els gestors turístics busquen en els continguts de ficció aliats que permetin promocionar els territoris i el seu patrimoni cultural natural. La capacitat de les sèries, les pel·lícules, la literatura o els videojocs d’induir al turisme forma part de les estratègies de màrqueting orientades a la promoció de destinacions. L'interès que desperten els imaginaris creats per la ficció popular pot ajudar tant a desestacionalitzar o reconduir els fluxos de visitants, com a posar en el mapa turístic destinacions que anteriorment atreien poca atenció.

La relació entre la ficció i el turisme és sense dubte un camp d’investigació molt actiu. Seguint aquesta línia, la cinquena edició del Congrés de CITUR “Ficció i turisme” invita els investigadors a presentar comunicacions de caràcter analític, teòric o metodològic que tracten els següents temes:

  • Efectes de la ficció en la imatge percebuda de les destinacions, les motivacions i intencions de visita.
  • Efectes de la ficció en les experiències turístiques.
  • Imatge projectada de les destinacions turístiques des del cine, la televisió, la literatura, els videojocs, etc.
  • Turisme induït per la ficció. L’emplaçament del patrimoni natural i cultural en la ficció.
  • La representació del turisme i els turistes en la ficció.
  • Estereotips, turisme i ficción.
  • Fans i pelegrinatges mediàtics.
  • Confluències entre la indústria turística i la indústria audiovisual. Film commissions i organitzacions de màrqueting de destinacions.
  • Tipologies del turista cinematogràfic, televisiu, literari, etc.
  • Ficció literària-audiovisual i turisme.
  • Efectes de la ficció en les destinacions.
  • Mètodes d’investigació en turisme audiovisual, literari, etc.
  • Celebritats mediàtiques i promoció turística.
  • Més enllà de la ficció. Docudrama de viatges, realitat virtual i turisme.