V CONGRÉS INTERNACIONAL CITUR “FICCIÓ I TURISME”
Les indústries culturals i del turisme mostren una confluència d’interessos cada vegada major. Els gestors turístics busquen en els continguts de ficció aliats que permetin promocionar els territoris i el seu patrimoni cultural natural. La capacitat de les sèries, les pel·lícules, la literatura o els videojocs d’induir al turisme forma part de les estratègies de màrqueting orientades a la promoció de destinacions. L'interès que desperten els imaginaris creats per la ficció popular pot ajudar tant a desestacionalitzar o reconduir els fluxos de visitants, com a posar en el mapa turístic destinacions que anteriorment atreien poca atenció.
La relació entre la ficció i el turisme és sense dubte un camp d’investigació molt actiu. Seguint aquesta línia, la cinquena edició del Congrés de CITUR “Ficció i turisme” invita els investigadors a presentar comunicacions de caràcter analític, teòric o metodològic que tracten els següents temes:
- Efectes de la ficció en la imatge percebuda de les destinacions, les motivacions i intencions de visita.
- Efectes de la ficció en les experiències turístiques.
- Imatge projectada de les destinacions turístiques des del cine, la televisió, la literatura, els videojocs, etc.
- Turisme induït per la ficció. L’emplaçament del patrimoni natural i cultural en la ficció.
- La representació del turisme i els turistes en la ficció.
- Estereotips, turisme i ficción.
- Fans i pelegrinatges mediàtics.
- Confluències entre la indústria turística i la indústria audiovisual. Film commissions i organitzacions de màrqueting de destinacions.
- Tipologies del turista cinematogràfic, televisiu, literari, etc.
- Ficció literària-audiovisual i turisme.
- Efectes de la ficció en les destinacions.
- Mètodes d’investigació en turisme audiovisual, literari, etc.
- Celebritats mediàtiques i promoció turística.
- Més enllà de la ficció. Docudrama de viatges, realitat virtual i turisme.